Mini-pizzerinki z bakłażana

21 wrzesień 2020

Propozycja na: 2. śniadanie, przekąskę lub małą kolację.

Składniki:

  • bakłażan,
  • 80 g sera o obniżonej zawartości tłuszczu (Piórko),
  • 50 g koncentratu pomidorowego,
  • 5 ml oliwy z oliwek,
  • ząbek czosnku,
  • ćwiartka papryki,
  • ćwiartka cebuli,
  • przyprawy: sól, papryka ostra mielona, oregano, bazylia.

Czas przygotowania:  25 min.

Kalorie i makroskładniki:

  • cała porcja: 290 kcal (33 g białka, 24,1 g węglowodanów, 7,7 g tłuszczu),
  • 1 pizzerinka (przy 5 sztukach z przepisu): 58 kcal (6,6 g białka, 4,8 g węglowodanów, 1,5 g tłuszczu)

Przepis poniżej.

Bakłażana dokładnie myjemy i kroimy w plastry o wysokości około 1,5 cm. Całość układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i smarujemy oliwą z oliwek wymieszaną z poszatkowanym ząbkiem czosnku. Wkładamy do piekarnika i pieczemy w 200℃ przez około 15 minut. 

Upieczone bakłażany smarujemy sosem wykonanym z koncentraru pomidorowego, szczypty soli oraz papryki ostrej mielonej. Na górze układamy pokrojoną w małą kostkę paprykę oraz cebulkę, posypujemy potartym na dużych oczkach serem. Górę oprószamy bazylią, oregano i odrobiną soli.

Pizzerinki wkładamy ponownie do piekanika nagrzanego do 200℃ i pieczemy około 8-10 minut do momentu, aż ser się rozpuści i lekko przyrumieni.

Smacznego!

 

Każdy z posiłków może znaleźć się w Twoim planie dietetycznym, jako zamienny.

Zapraszam do zapoznania się z ofertą planów dietetycznych:

TUTAJ -