Centrum Wiedzy

Stretching - wszystko co musisz o nim wiedzieć

13 lipiec 2020

Stretching, czyli rozciąganie to bardzo ważny, nieodzowny element komponowania sylwetki oraz dbania o zdrowie i kondycję swojego ciała. Osobom aktywnym fizycznie służy jako narzędzie zapobiegające występowaniu kontuzjom, zapewniając odpowiednią elastyczność ćwiczonych mięśni i pełne zakresy ruchów w ćwiczeniach. Osobom mniej aktywnym fizycznie i prowadzącym siedzący tryb pracy pomaga natomiast znieść kurcze mięśniowe, które przyczyniają się do występowania uciążliwych dolegliwości bólowych, szczególnie w okolicach odcinka lędźwiowego. Przeczytaj artykuł, dowiedz się więcej o zaletach i roli rozciągania w treningu.

czytaj dalej

Przerwa od treningu siłowego w aspekcie komponowania sylwetki. Szerokie i szczegółowe spojrzenie na temat.

17 marzec 2020

W poniższym artykule skupię szczególną uwagę na to, jakie efekty niesie za sobą okresowa przerwa od treningów siłowych w kontekście szeroko pojętego komponowania sylwetki. Czy 2-tygodniowa przerwa od treningów oznacza znaczny spadek wyników siłowych i wypracowanej masy mięśniowej? Jak wpłynie to na kompozycję mojego ciała? Czy jestem skazany na "zalanie", gdy nie mogę trenować ;)? Czy taka przerwa oznacza zaprzepaszczenie ciężko wypracowanej dotychczas formy? Co mogę zrobić, aby zminimalizować regresję sylwetkową w okresie przerwy od treningów?

Odpowiedzi na te i inne pytania poznacie po przeczytaniu całości poniższego artykułu. Serdeczenie zapraszam do lektury!

Wasz trener i dietetyk - Karol.

czytaj dalej

Jak samodzielnie zmierzyć poziom tkanki tłuszczowej?

4 luty 2019

Wizualna ocena składu ciała i postępów sylwetkowych może być bardzo subiektywna i mało wymierna. Prezencja sylwetki w danej chwili, zależy od wielu czynników zewnętrznych, które nie mają nic wspólnego ze zmianą kompozycji ciała tj. przyjęta pozycja, oświetlenie, ilość wypitych płynów, "pompa mięśniowa", gusta, a nawet nastrój oceniających. Aby ograniczyć więc subiektywizm oceny, potrzebujemy bardziej dokładnych, obiektywnych i wymiernych wyników. Takie wyniki dają nam metody pomiaru tkanki tłuszczowej, na podstawie których jesteśmy w stanie dokładnie wyliczyć w kilogramach masę tłuszczu i beztłuzczowej masy ciała. Dowiedz się jak samodzielnie, w warunkach domowych wykonać pomiary tkanki tłuszczowej i dokładnie śledzić zmiany swojego ciała.

czytaj dalej

Skuteczna suplementacja w treningu siłowym

3 luty 2019

Czy zastanawiałeś/aś się, które suplementy na prawdę działają, a których stosowanie okazuje się wyrzuceniem pieniędzy w błoto? Zapraszam serdecznie do przeczytania artykułu, w którym rzetelnie prezentuję dzisiejszy stan wiedzy na temat skuteczności suplementów dostępnych na rynku.

czytaj dalej

W pogoni za płaskim brzuchem - w pogoni za zdrowiem.

1 luty 2019

Powszechnie wiadomo, że problem nadwagi i otyłości dotyczy coraz to większej części społeczeństwa. Niestety, skala zjawiska nieustannie rośnie, osiągając rozmiary epidemii na skalę światową. Statystyki są przerażające – co drugi Polak boryka się z nadmierną masą ciała, a problem coraz częściej dotyczy także dzieci i młodzieży. Światowe Organizacje Zdrowia biją na alarm. Problem z nadwagą to nie tylko kwestia estetyki ciała, ale przede wszystkim zdrowia. Pomyśl o sobie już dziś i dowiedz się co zrobić, aby ustrzec swój organizm przed najpowszechniejszą chorobą naszych czasów!

czytaj dalej